Livrare gratuita la comenzi  > 1000 Ron.
0744 250 385Livrare gratuita   > 1000 Ron.

Functionarea instalatiei de climatizare auto

27/11/2017
Functionarea instalatiei de climatizare auto

Deoarece functionarea sistemul de climatizare se bazeaza ca si principii de baza pe functionarea sistemului de aer conditionat manual vom explica pentru inceput functionarea unui astfel de sistem. Principiul de functionare este simplu si toate sistemele de refrigerare congelare il folosesc.

Sistemul de climatizare auto este compus din 5 elemente:

  • ventilatorul impinge aerul in instalatie
  • condensatorul este schimbatorul de caldura unde agentul de racire (freonul) cedeaza mediului caldura acumulata si, condensandu-se, trece in stare lichida.
  • compresorul realizeaza compresia impinge agentul de racire prin instalatie.
  • valva de expansiune regleaza cantitatea de fluid care tranziteaza mai departe instalatia, ajungand in evaporator
  • evaporatorul are rolul de a raci si usca aerul care il traverseaza. In evaporator are loc schimbul de caldura astfel: aerul care trece prin evaporator cedeaza caldura agentului de racire.

Rolul compresorului - acesta impinge agentul de racire prin instalatie. Instalatia are legate prin conducte de cupru (de obicei) condensorul, evaporatorul si compresorul intre ele astfel incat sa asigure circulatia continua a agentului de racire fara sa se produca pierderi.

Secretul functionarii unui astfel de sistem este dat de proprietatile agentului de racire. Ca agent de racire in astfel de instalatii se foloseste freonul. Freonul este sub forma lichida si se transporta si depoziteaza in rezervoare. Prin absorbtia de caldura freonul se evapora si se transporma din stare lichida in stare de vapori si se incalzeste.

Freonul este impins de catre compresor in evoporator unde are loc procesul descris mai sus si apoi iese din evaporator sub forma gazoasa si isi continua traseul prin conducte ajungand la condensor. Condensorul este de asemenea un schimbator de caldura si este montat de obicei impreuna cu radiatorul masinii. Aici are loc procesul invers cand aerul rece primeste caldura de la freon, aerul incalzindu-se, iar freonul racindu-se si condensand ajungand din nou in stare lichida. De aici incolo fenomenul se reia, acesta fiind mecanismul racirii aerului. Totodata, este important ca freonul sa aiba o anumita presiune in instalatie pentru o functionare corespunzatoare.

Sfaturi pentru posesorii de autovehicule dotate cu sistem de climatizare:

  • verifica instalatia cel putin 1 data pe an la un service autorizat
  • schimba filtrul de habitaclu anual sau la fiecare 15.000 km
  • efectueaza un tratament antiseptic al instalatiei de climatizare o data pe an
  • porneste instalatia de climatizare cel putin o data pe luna, chiar si iarna

Pe www.alexbeagroup.ro gasesti o gama variata de piese si accesorii auto pentru o gama variata de marci.







Incercam sa va reconectam la Server...
Reincarcare




Incercam sa va reconectam la Server...
Reincarcare




Incercam sa va reconectam la Server...
Reincarcare
Nu v-am putut reconecta la Server. Va rugam accesati butonul Reincarcare. Reincarcare 🗙