Ce indica scurgerile aflate sub masina

Indiferent de varsta autoturismului tau, cu siguranta te-ai confruntat cel putin o data cu situatia in care ai observat anumtie nereguli in legatura cu posibile scurgeri. Desi de cele mai multe ori acestea sunt inofensive, sunt si situatii in care aceste scurgeri pot fi un bun indicator cu privire la eventualele defectiuni ale masinii. Iata care sunt cele mai frecvente scurgeri si ce semnaleaza acestea:

Ulei de motor

Multe dintre petele de pe carosabil sunt cauzate de uleiul de motor si pot fi recunoscute prin culoarea inchisa si vascozitatea ridicata. In cazul in care stationati, daca exista scurgeri de ulei, acesta pot fi observate in dreptul baii de ulei. Cauza aparitiei scurgerilor de motor poate fi o etansare defecta a capacului de ticheti, a chiulasei sau a baii de ulei, fie defectarea unei garnituri.

Antigel

Spre deosebire de ulei, care are o vascozitate ridicata, vascozitatea antigelului este scazuta si atfel este posibila patrundegrea lui in cantitati mari in orice fisura sau orice surub nestrans. Astfel, scurgerea antigelului determina aparitia unor pete de dimensiuni mari, in partea din fata a autoturismului.

In cazul in care observi pete ale unui lichid foarte fluid, de culoare albastru, roz sau mov, si care se usuca foarte repede, atunci este clar ca te confrunti cu scurgeri ale lichidului de racire. 

Lichidul e frana

Scurgerile lichidului de frana se prezinta sub forma unor pete care apar in spatele rotilor autoturismului. Acestea pot fi cauzate fie de o imbinare incorecta a pieselor auto in zona in care conducta intra in etriere, fie de o defectiune a pompei de frana.
In cazul unor scurgeri ale lichidului de frana, trebuie sa acorzi o atentie deosebita acestei probleme si sa o rezolvi cat mai repede pentru siguranta ta si a pasagerilor tai. Asadar, inainte de a pleca la drum, asigura-te ca in rezervor nivelul acestui lichid este ridicat si ca nu exista scurgeri.

Lichidul de servo-directie

Scurgerile lichidului de servo-directie pot fi identificate prin aparitia unor pete cauzate de un lichid de culoare visinie. Aceste scurgeri pot aparea fie din cauza faptului ca uleiul de servo se scurge pe langa vasul de scurgere fie pe langa pomba de servodirectie sau printre cele doua conducte. 


Lichidul de parbriz

Lichidul de parbriz este viu colorat, subtire ca si apa si cu un miros placut iar petele cauzate de aceste scurgeri sunt pozitionate in partea laterala, din fata, a autoturismului. In cazul in care te confrunti cu astfel de scurgeri, verifica cu atentie capacul vasului de lichid de parbriz sau furtunurile care intra in acest vas.
Acest tip de scurgeri nu iti afecteaza functionarea masinii.

Apa

Daca este cald afara si ai folosit aerul conditionat, atunci sunt foarte mari sansele sa se produca condens. In acest caz nu trebuie sa iti faci griji, aceste scurgeri cauzate de condens sunt perfect normale. Cu cat este mai cald afara, respectiv, cu cat temperatura exterioara la care functioneaza aerul conditionat este mai mare, cu atat si cantitatea de apa care se va scurge va fi mai mare.

Uleiul de cutie

Singurul mod prin care poti sa diferentiezi scurgerile de ulei de motor cu cel de servo-directie  este prin pozitionarea petelor rezultate in urma scrugerilor. Petele cauzate de scurgeri ale uleiului de cutie se formeaza sub locul unde motorul se uneste cu transmisia. Atentie insa! Daca aceste pete se afla imediat sub cel mai jos punct al baii de ulei, atunci vorbim de scurgeri ale uleiului de motor.